Attans

Jag som skulle träna imorse kl 8. Meen tror du inte att jag vaknade kl 8 fast jag hade ställt klockan.. men det får bli i morgon istället kanske går ut och går ikväll om jag kan ta mig i kragen och orka..
Har varit ledig idag och är det i morgon med
.. fast jobbar hela helgen inte lika roligt men men så är det ibland..

Idag kl 5 ska jag träffa Hanna en tjej som gick på samma skola som mig på gymnasiet i fagersta som är bra kompis med min sara så vi har träffats nån gång och pratat lite hon har flyttat till borås med sin familj så vi ska träffas idag på en fika i borås för förstagången på typ minst 1 år sen skolan, det ska bli roligt då har man en till man känner här när man bor så långt hemifrån..

ska göra korvstroganof och ris till mat idag.. har fått sån dålig mat inspiration nu för tiden.
Har ni några goda mat recept det gör inget om dom är nyttiga :)  fast skicka iaf.. skriv gärna dom till miig här..


LÄMNA GÄRNA EFTER ER LITE MATRECEPT PÅ KOMMENTARER INNAN NI GÅR HÄRIFRÅN NYTTIGA OCH ONYTTIGA BÅDA ÄR VÄLKOMMNA.

Jag har ju börjat plugga engelska på distans nu.. så dom närmaste 10 veckorna kommer jag väll mest jobba och plugga bara.. fast än så är det rätt roligt.. :) ha nått att göra men de vet jag att de kommer jag förmodligen inte tycka om typ 2 veckor...

neej nu ska jag gå och laga min mat tills älsklingen kommer hem..

Men ha det så bra allihoppa

                                                                                  // Ida

                                   Jonas min kärlek

Kommentarer
Postat av: Bästisen

Här är ett superrecpet som jag lärde mig av min aupairpappa i Tyskland!

Ralfs pasta:
Kycklingfilé
Grädde
Bacon
Lök
Bandpasta(tagliatelle)
Salt&Peppar

Först tärnar du kycklingen och steker i salt(inte så mycket eftersom baconen innehåller mycket salt) och peppar. Medan du steker kycklingen kan du börja koka pastan. Sedan har du i baconen(som du först får skära i bitar) och hackad lök. När allt det är färdigstekt så har du i grädde och smakar då av om det behövs mer salt och peppar. Efter det blandar du i den färdigkokta pastan. Voila, färdigt! Hur enkelt som helst!

Jag har inge precisa mått, men det är inte så svårt att föreställa sig hur mycket man ska ha av allt. Ett tips är att inte vara rädd för att ha i för mycket grädde. Jag brukar jämt göra misstaget att ha för lite grädde. Det är bara för att det ser så mycket ut i stekpannan men sen när man blandar i pastan "försvinner" all grädde.

Så smaklig måltid!
Många Pussar&Kramar

2007-10-17 @ 22:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0