Hem till Sverige igen

I morgon bitti jaa eller har om 6 timmar ska vi aka till flygplatsen igen.. Jag hade kunnat stanna kvar har i 2 veckor till.. vill inte aka hem till kalla och regniga sverige det enda som kommer bli skont att komma hem till sitt eget hem och sova i sin egen sang och sa borjar jag trottna lite pa maten och alla thailandare som sliter och drar i en meen jag kommer sakna vanligheten har nere fooor jag har aldrig sen en thailandare arg eller grinig alla ar jatte vanliga aven om kl ar 6 pa morgonen eller 2 pa natten.. sa konmmer man hem till sverige dar knappt kassorskan pa ica sager hej nar man kommer.. kommer garanterat aka till thailand snart igen.. det ar bara flygresan som ar lite jobbig..

Handlat har man gjort lite.. Lite klanningar och t-shirts och 2 jatte skona byxor dom ar super fula meen jag har kopt 2 stycken for dom ar jatte skona dom basta byxorna jag har..  och sa kopte jag en klocka idag och ett par skor jaaa det va lite saker utav de jag har kopt.. skriver upp allt sen nar jag kommer hem och har lagt upp allt.. kommer ju nastan inte ihag allt jag kopte 1 veckan..

Idag sista dagen har vi njutit av frukosten och sen solade vi och badadenere vid havet.. jaklar va stora vagor det va dar idag.. jonas fick lov att dra upp miig ur vagen 2 ganger jatte laskigt man har ingen kontroll allas nar vagen kommer.. Taaank da va laskigt att hamna i tsunamivagen det har va ju ingen ting mot va det var..

Jaaa har aven gjort en rolig sak jag har suttit och pratat med en tant ratt lange som bodde pa phi phi oarna och hon sag nar hela vagen kom och skoljde over allt dar och sa forlorade hon sin bro och syster som va dar nere i staden.. hon hade en liten affar hogt uppe pa ett berg sa hon klarade ju allt meen sag nar vagen kom.. angrar att jag inte knappte ett kort pa henne..

Sen har vi vart pa nagra flera utflykter.. som har varit bra meen vi ha aven bara solat och slappat.. vi akte ju pa semester for att inte behova tanka pa natt ingen stress och inget jobb bara sova och sola och bada och ata gott och bara ha det bra och det har vi haft.. Jag alskar Thailand...  synd bara att jag blev sjuk och missade 5 dagar meen vi har ju som sagt varit har i 3 veckor hade ju varit varre om vi bara hade varit har i 1 vecka da hade jag ju missat hela veckan..

Har aven kopt saker till jonas familj och min familj och till Alvin och Ester far en liten varsin present oxa.. Hade velat kopa mer saker till andra meen jag maste ju fa med miig natt till miig sjalv oxa.. Och det har jag fatt..

Ojjj det har blev ett langt inlagg jag skrev.. meen de kommer ett till langre nar jag kommer hem och har fatt summera ihop 3 veckor i ett inlagg hoppas ni orkar lasa nu ska jag packa och sen sova for jag ska upp om 6 timmar igen..

Ses nar jag kommer till sverige igen..

Kram Ida

Kommentarer
Postat av: Emma

Snart kommer ni hem. 3 veckor har gått fort när vi sa att ni skulle va borta i 3 veckor kändes de långt men de gick fort.. när får man träffa dej igen då?
Hade Bra! Kramar

2008-01-29 @ 21:56:29
Postat av: Anonym

skönt att ha er här i sverige igen. vi kommer v9.

2008-01-30 @ 15:05:52
Postat av: mormor morfar

välkommen hem hoppas att du blir bra i förkylningen nu. snart börjar jobbet igen. hälsa jonas kram från oss.

2008-01-31 @ 09:58:12
Postat av: Magdalena

får väll säga välommen hem som alla andra. hehe..

2008-01-31 @ 13:14:24
URL: http://frokensarkioja.blogspot.com
Postat av: Magdalena

va så jag får ingen present ??=)

2008-01-31 @ 16:50:18
URL: http://frokensarkioja.blogspot.com
Postat av: Ida

Tack Tack.. Jaa nu har vi kommit hem.. Kan inte säga att det är skönt hade gärna stannat kvar några veckor till.. Emma jag vet inte när jag kommer hem nästa gång blir väll mycket jobb nu när man har varit ledig i 3 veckor.. kram

2008-01-31 @ 18:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0