Semester..

Jaaa då va denna semester slut för den här sommaren.. trist..

Den började med att jag tog bilen upp till Norberg på måndagen och så va jag där till Fredag. Innan jag åkte hem så va det lite tråkigheter va på Begravning för våran kära Evert inte alls roligt bara grät och grät.. Efter de så åkte jag hemm till borås igen för jag jobbade lördagen och söndagen på skokanonen..

På Måndagen drog jag och jonas iväg 08:00 på morgonen och våran bil körde mot Öland.. Där vi hade hyrt en stuga till Torsdagen.. Vädret va tyvärr bara med oss på Onsdagen så då låg vi och solade vid havet hela dagen och badade fast bara 1 gång för vattnet va riktigt riktigt kallt gjorde ont i hela kroppen när amn hoppade i så det blev ett snabb dopp men vi klarade det iaf :) Vaa gjorde vi mer på öland joo vi åt och drack gott och bara hade det bra. Vi bodde i Borgholm så vi tog en sväng över till kalmar och färjestaden och så blev det ett snabbt besök i Djurparken.. Vi va även förbi soliden och slottsruinen fast vi betalade aldrig och gick in..

På Torsdagen forsatte våran resa upp till Norberg igen.. Vi kom mot kvällen för vi stannade till i Västervik och käkade och tittade lite.. När vi kom fram så åt vi och tog en prommenad upp till Mormor hela familjen utom pappa för han tog bilen..

På Fredagen gjorde vi inte så mycket va en sväng till Avesta och kollade lite i affärerna och bara var hemma och tog det lungt..

På Lördagen så åkte vi till Avesta och ett ställe som Hette Askön. Där hade G-mormor ordnat en lite släktträff med hela släkten, hon hade gjort massa dog mat och efterrätt.. Och Matilda hade ordnat en tipsprommenad som JAG vann  :)
Och Fredrik hade ordnat en massa lekar som vi va i olika lag :) riktigt roligt och lycket blev det vädret va med oss hela tiden kom bara några droppar..

TACK FÖR EN ROLIG DAG GAMMEL-MORMOR JENNY....

Sen idag Söndag så skulle jag och jonas åka hem till Borås igen för vi börjar jobba i morgon igen.. trist..
Vi har Emma och David med oss som ska vara här den här veckan..


Jaaa det va min semester de.. Hade ju bara två veckor så jag har hunnit med lite iaf..


Sååå nu är det bara att komma tillbaka rill verkligheten igen Jobb Jobb Jobb Jobb som gäller sen ser vi fram emot en 3 veckor semester runt Januari/Februari igen..


Haa det bra..    Sov gott..

Kommentarer
Postat av: Bästis

Trevlig semester Ida :) Synd bara att vi inte han träffas! Kan det vara så att det blir en långresa igen i januari :P ?



Ha det bra! Saknar dig!

Puss&Kram

2009-08-04 @ 22:26:50
Postat av: Ida

Jaadu sara det kan du ge diig på att det blir en lång resa.. ska bli så sköönt vi har bara inte bestämmt om de blir thailand igen eller nått annat ställe :) jaaa meen du måste komma hit nu snart.. saknar diig me..

Puss&Kram

2009-08-05 @ 11:06:48
URL: http://barba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0