Torsk med Chilisås

1 Packet Torsk
Purjolök
1 förp Matgrädde/Grädde (2,5 - 3 dl)
2 dl Creme fraiche
3 msk Chilisås
Dill
Salt och Peppar


Fräs purjolök i en pann , häll sedan purjolöken i en ungssäker form. Skär torsken i strimlor och lägg uppe på purjolöken i formen. Salta och peppra torsken.

Blanda Grädde, Creme Fraiche och Chilisås i en dunke. Häll sedan såsen över fisken. 

Sedan ska det in i ugnen på 225grader i ca 25 min (berorende på hur fryst fisken va när man la in det va den väldigt fryst kan det behövas lite mer tid)

Dillen häller man på när fisken är färdig..

Den här goda fisken serveras sedan med kokt potatis och någon god sallad...





Fick det här receptet av Mamma och jag gjorde det igår och jag kan säga att det va SUPER gott.. jag och jonas åt upp allt på en gång.. Det här kommer jag definitivt göra igen..

Kommentarer
Postat av: britt

hej denna fisk har jag gjort mycket gott fick tipset av carina.Hoppas allt är bra med er. Går det bra i plugget. hälsn. från dunderbo.

2009-09-13 @ 14:45:19
Postat av: Svar till britt

Heej.. jaaa det är såå gått de receptet ge har maggis fått de?? för det är ju lätt att göra.. Joo det går bra i plugget är ute på praktik är på ett demens boende.. :)

2009-09-13 @ 16:08:55
Postat av: Magdalena

lät okej, kanske skulle testa nån dag..

2009-09-13 @ 17:01:10
URL: http://frokensarkioja.blogspot.com
Postat av: Ida

jaa maggis den är riktigt god..

2009-09-13 @ 19:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0