En weekend till IdreFjäll med mina Bästa..

Lördagen den 9 Januari. Lina kommer hit runt 12:00 jag bjöd henne på en gorme lunch snabbmakaroner med koktkorv :) en packade vi in allt i bilen.. Det blev fullt iaf :) även fast vi hade takbox.. det hade aldrig gått utan taxboxen.. Tack Linus för att vi fick låna det..  

Vi åkte till City och handlade mednas grabbarna va på fotbolls cup. Vi bliev lite sena iväg vi åkte nog från sjöbo mella 15:00 - 15:30.. Då styrde vi Saaben mot Norberg.. Där blev det en övernattning vi fick taco när vi kom sen kollade vi på slutet av Robinsson och sen spelade vi lite Wii...   Sen blev det natti natti..

Söndagen gick vi upp run 06:30 åt frukost och packade i maten i bilen igen.. Sen styrde vi mot IdreFjäll..  Vi kom fram runt 13:00  

Jonas och Micke gick och fixade liftkortet vi köpte inget för söndagen för lifterna stängde kl 15:00 så det va onödigt.. Men vi tog ur skidorna och gick till backen iaf och tjuvade lite lift i mitten av backen :)   Lina hade aldrig åkt skidor så hon ville lära sig lite smått innan måndagen när det blir åkning hela dagen..   På kvällen gjorde vi mat och bastade med lite skumpa och spelade spel...


Måndag.. Vi åt frukost och va ute i backen kl 09:00 när liftade öppnade.. Vi tog sittliften upp direkt och Lina va lite höjdrädd men de gick bra..  Lina va lite otålig först för hon fattade inte hur vi kunde svänga men inte hon så hon blev lite arg men sen åte hon iväg själv och åkte, medas jag och Jonas och Micke åkte i lite svårare backar på annat håll och sen när vi träffades igen och åt lunch då hade hon kommit på lite hur man skulle göra :)


 Jonas & Lina


Kvällen blev  bastu och eld i öppnaspisen och god mat och spela och bus :)

 Jonas & Micke

Tisdag..  Vi va ute i backen kl 09:00 när liftarna öppnade och vi gjorde samma sak igen.. Lina ville åka lite försig själv och lära siig medans vi åkte i lite svårare backar... Men sen på eftermiddagen hade hon fakttiskt lärt sig riktigt bra att åka.. Såå nu åkte vi tillsammans allihoppa.. Åååå vad jag älskar mina älsklingar.. Ni är Bäst hoppas ni vet de..   =)

Kvällen va lika som kvällen innan basta varje dag det är härligt..   och spel med lite bus och godis..

Onsdagen.. Vi va ute i backen lika som innan det blir lite samma saker jag skriver men vi gjorde i princip samma sak vare dag.. Åka slalom och åka slalom meeen oojj så roligt det är.. Och jag vill bara lägga til len sak att alla ramlade någon gång under veckan fast inte jag :) Ida ramlade inte en enda gång  :) hihihihi va bra jag är..

Torsda  gick upp kl 02:00 på torsdagens morgon och åkte hem kl 03:00.. dom ville komma hem tidigt på torsdagen och mycket riktigt va vi hemma tidigt va hemma run 10:30..


Så då va jag ganska trött hade ju bara sovit ca 3 timmar natten innan och kanske 15 min i bilen.. och jag tänkte jag kan inte somna nu när jag kommer hem för jag ska upp 06:30 i morgon och ska till skolan så då kommer jag aldrig sommna på natten så vi packade upp allt och sen åkte jag och handlade och lagade mat och sen höll jag igång hela dagen för att inte sätta mig ner för då kommer jag garnterat att somna.. 

På kvällen va vi hem till Linus för han fyllde år.. Sen somnade jag direkt när vi kom hem runt kl 20:30..


Det va våran Idre resa här kommer lite flera bilder...

 Jag & Jonas uppe på toppen

  Jag längst ner i backen vid sittliften

 Jag kommer ner från backen och ska stanna..

 Våran utsikt från Stugan..


Så nu har ni fått lite information och lite bilder från våran semester i Idrefjäll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0