Praktikplats klar för v: 46 - 49

Jag ska praktisera på INTENSIVVÅRDSAVEDLNINGEN på sjukhuset..  =)
Blev så otroligt glad över att jag fick en plats på sjukhuset.. 8 platser fanns på sjukhuset på olika avdelningar och vi är 20 i klassen så de va oväntat med tanke på att jag aldrig brukar ha tur..  Men denna gång hade jag de =)

Idag har vi varit på studiebesök på 3 olika avdelningar på sjukhuset.

Första va sterilcentralen va faktiskt intressant att se hur dom jobbade med all steriliseringen på alla instrumment som man använder vid operationer m.m.

Sen va vi på Infektionskliniken och det va tyvärr inte så givande för de hon berättade va allt som vi redan vet med skyddskläder och basala hygienregler och så fick vi se ett rum som man ligger i när man har en sjukdom som smittas via luften men det va ju ett vanligt rum.

Sen va vi på Mikrobiologen och det va faktiskt väldigt givande synd bara att de va det sista studiebesöket efter två stycken för man va väldigt trött och slut i huvudet. Men där fick vi veta hur man på rätt sätt tar prover och hur amn gör med dem hur man fyller i rätt på remissen och fick även se på olika provodlingar och fick se hur en bandmask ser ut som man kan få i tarmen fyyy de va inte en fin syn såg ut som spagetti men när man visste va det va så va det inte lika roligt.. vi fick även känna lukt på de hur olika allt luktar..

nej nu ska jag sova blev en lång dag med mycket information att ta in på en gång.. 


God Natt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0