Fick en

present utav min kära Linda som hon köpte i grekland nu när hon va där.

Ett grekiskt armband från Grekiska antiken och symbolen på det betyder Långt Liv.

Sen i asken så är det en två med oliv. Den är oxå från Antiken och grekerna använde sån två för att rena sig från onda krafter och finns bara i grekland :)  Lite roligt med olika historia bakom.. Tack Linda

 Presenterna från Grekland


Sen idag va jag in i knalleland och de va utförsäljning på En blommsteraffär där som ska stänga det va Din florist heter den. Det va 50% på allt i hela bu´tiken men det fanns inte mycket kvar när jag kom dit 17:30, för dom hade haft öppen sen kl 09:00 på morgonen. Köpte en Liten vanlig vas för 40 kr (ordinarie 80Kr.)  och en runt hög smal vas för 55kr (ordinarie 110kr)  och 10 stycken blommor för 35Kr (ordinarie 70kr).. så allt blev 130 kronor det skulle ha blivit 260 kr..  Så det va ju jätte bra...

  Stnarna hade jag hemma för att blommorna va lite för korta.. Vill ha sån modell på blommorna fast det finns en sort som är längre men dom va slut i blommsteraffären..  =) 

Kommentarer
Postat av: mamma

det var en fin vas med blommor. synd att dom ska stänga den affären dom hade mycket fint.

snällt av linda att köpa ett fint halsband åt dig.

kram mamma.

2010-09-02 @ 19:34:17
Postat av: Svar till mamma

Jaaa fast de stod i tidningen att dom letar efter ny lokal så tror inte att dom försvinner helt.. Jaa det va jätte fint fast det va ett armband..

2010-09-02 @ 19:56:55
Postat av: mamma

ja det var ju ett armband, men du vet ju hur jag blivit.

2010-09-03 @ 15:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0