En helg i Norberg...

I torsdags morse kl 06:00 gick tåget hem till Norberg, Och jag var framme runt 10:00 då va mamma, syster Emma och min underbara systersotter Tindra där och mötte upp mig..

När jag kom hem åt jag lite och sen följde jag med emma och tindra till kalberg där Tindra gjorde hand och fotavtryck med gips...

Sen va det dags att hjälpa andra syster Matilda för hon skulle ha bal för att hon slutar 9:an, jag hjälpte henne med klänningen och satte i ett spänne i håret som hon ville ha.. Sen va det dags att kolla på alla 9.0r som va balklädda =)

 Fina Syster som börjar bli stor   Matilda

Sen va det Fredag och då va det dags för Matildas avslutning tank att hon slutar 9:an redan tyckte att det inte va så längesen jag gjorde de och de va visst 8 år sedan när vi började räkna fyyy var har tiden tagit vägen..

Det började iaf med Avslutning i kyrkan med betyg och lite tal och sång, sen träffade vi matilda utanför kyrkan och pappa körde iväg henne till deras traktor för då va det dags att ta sig till byn för att vänta på att alla 9:0r kommer i sina klasser i en varsin traktor med flak så har dom vattenkrig med varandra och med oss och så klart så va jag, emma, pappa och paavo laddade med två påsar vattenbalonger vi oxå för att göra Matilda och dom andra så blöta som möjligt.. och jag lyckades få in någr fullträffar på matilda och de va även folk som fick in några fullträffar på oss oxå..   =) 

 Blöta matilda 3:a från vårat höger..   Efter kyrkan..

Sen va det hem och bjuda släkten på smörgåstårta och fika..  Har haft tur med vädret än så länge dessa två dagar har varit kanonväder..  Och lite senare så badade jag, pappa, morfar och paavo i poolen de va en skön avsvalkning..

Lördag ja då va det dags för studentfirande, jag och mamma tog en prommenad på förmiddagen och sen va det bara hem och byta om för att åka till fagersta och kolla på David (systers kille) som tog studenten och även idag va det kanon väder och riktigt varmt... Man fick en lite glad känsla i magen när man ser hur glada alla är som står på balkongen för amn kom ju ihåg själv hur glad man var och vilkla roliga veckor man hade innan den stora dagen.

 David med våran student skylt..

Efter de så kollade vi när dem åkte runt på sina lastbilsflak och sedan åkte jag, emma, tindra och david hem till davids familj och åt mat med släkten.. Sen åkte vi hem till oss och firade david med lite fika med våran släkt.. då blivev det lite mer bad i poolen här har vi en liten vilding i vattnet som inte allls va rädd min lilla kusin emil

 Vildingen men en väldigt Goo kusin..

 Här sitter de andra godingarna storasyster och lilla Tindra..

Och nu va det söndag och sitter hemma i Borås med min älskling igen.. Åkte hem med tåget kl 14:55..  Innan dess har jag bara varit hemma och gosat och busat med tindra innan jag åkte. Va över till farfar på förmiddagen oxå med pappa..

De va en lite resume från en hektiskt men fantastisk härlig helg hemma med familjen och släkten..


God natt säger jag nu eftersom att jobbet kallar i morgon bitti igen slut på ledigheten nu blir det att jobba ändra fram till 12 augusti..  Blir nästan trött bara jag tänker på det, men de går nog fortare än va man tror..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0