Ida och Jonas familjeliv har börjat..

Den 3 April gjorde jag och jonas ett graviditetstest här hemma, och de visade att jag har en liten cell i min mage som ska bli en bebis..   =) vi pratade om detta fram och tillbaka för och nackdelar med allt. Men vi bestämmde oss för att vi ska behålla barnet och bilda en liten familj tillsammans =) Jonas jag älskar dig och du kommer bli en underbar pappa..

2 Maj va första besöket och inskrivning hos barnmorskan.. va mest en massa information och hon ställde lite olika frågor och sjukdomar och så, och så fick jag även väga mig. och även då räknade vi ut ett permanent datum för dagen som det är dags. Och vi fick 26 November.. =) 2 dagar före min födelsedag.

Sen har dagarna gått där i mellan. jag har mått illa som in i sjutton men jag har haft turen än iaf och inte spytt en enda gång. och trött är jag sommar direkt när jag kommer hem från jobbet.

Den 19 Maj va andra besöket hos barnmorskan. Vi satt och pratade lite först hon frågade hur jag mådde och om allt gick bra, sen fick jag väga mig och hade bara gått upp 1 kg sen förra gången så de va ju skönt.. Sen fick jag ta blodprov och urinprov. Proverna såg bra ut bara de att jag hade lite lågt blodvärde så jag fick börja äta järntabletter..

Sen har veckorna gått, jobbar för fullt och jag mår fortfarande illa och är fortfarande väldigt trött.

Idag är det lördag den 4 Juni, och i morgon har jag gått 4 månader 16 veckor. Nu börjar magen puta ut lite gran så vet man att jag är gravid nu så syns det säkert =) och jag börjar känna på mina jeans att dom sitter åt väldigt när jag ska knäppa dem =)

Så det är tur att det är sommar och varmt nu så man kan ha legging, kjuolar och klänningar. Men det är lite tråkigt att jag inte kan ha alla mina sommarkläder som mina shorts..

Men jag är fortfarande trött och mår illa men ta i trä har inte spytt än, men jag hoppas att iaf illamåendet försvinner snart orkar inte ha de längre...


Så nu tror jag ju att det inte är så många som läser min blogg och ni som läser den visste redan om denna nyhet men om det nu va någon som inte visste de så vet ni det nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0