Veckan

Lördag morgon och snart en hel vecka har gått.. De jag har gjort i veckan är inte så mycket tyvärr inget jobb, men jag har en aktiv bebis i magen som gör att jag är vaken ganska mycket på nätterna och att jag vaknar tidigt på morgonen, har vaknat tidigt hela den här veckan, tror den saknar pappa Jonas när han går iväg till jobbet för det är då vi vaknar :) I måndags va Maria är på förmiddagen, så vi fikade, pratade och va ute på en prommenad. I tisdags va vi på våran första föräldrakurs, "den första spädbarnstiden" lite lärde vi oss nog men de mesta visste redan jag och jonas, som att vi fick sätta på en dock blöja och kläder, hur många ungar har inte jag klätt på liksom :) men de va ju folk där som aldrig hade sättit på en blöja så är väl därför. I onsdags va vi´och kollade på en lägenehet men den va inte bra så de blev inget, efter de hoppade jag av i stan och träffade marlene och Linda för en fika.. Torsdag morgon runt 7:30 tog jag bussen in till stan för då skulle jag på nästa föräldrarkurs men den gick jag själv på för den hade mycket om ammning och mamman så tyckte de va lite onödigt för jonas att ta ledig 2 timmar för de.. På den kursen lärde jag mig mera faktiskt den va riktigt bra, sen gick jag iväg och åt frukost för sen kl 11 hade jag tid hos min barnmorska. Allt såg bra ut förutom att mitt blodsocker låg på 8.4 och det är lite för högt. annars har jag gått upp 14 kg allt som allt, de sa hon var jätte bra jag vet inte tycker det är mycket men sen har man hört folk som gått upp 25-30 kg och där hamnar jag nog inte :) sen låg hjärtljuden på bebisen på runt 140.. har legat på 150 innan men de är helt okej. Så min kurva på alla världens ser bra ut och bebisen ligger med huvudet nedåt som den har varit duktig och gjort alla gånger jag har varit vid barnmorskan.. Fick åka tillbaka på fredag morgon kl 08:00 och ta ett nytt socker för att se om det hade gått ned och de hoppades jag verkligen för annars kan det vara ett tecken på graviditetsdiabetes och nu när jag va där så låg det på 3.4 så de va ju jätte bra.. Skönt, va något tillfälligt i torsdags bara hon trodde att de va jucien jag druckit till frukosten 1 timme tidigare. Fredagen annars va lugn hemma med idol och sen tidigt sänggång.. Nu är det lördag kl 10:00 va skönt att sova till kl 9 idag, men vaknade med huvudvärk inte så skönt men jag ska äta frukost nu och hoppas de försvinner då.. Får se vad vi ska hitta på idag har inget planerat men blir kanske en sväng till knalleland, det är regn i luften så det är inget roligt väder.. Men det blir en lugn lördag för på Söndag mellan 16:30 - 21.30 blir det jobb i hemtjänsten som jag fick.. skönt att det blev jobb 1 dag denna veckan iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0