Dagis

Förra veckan började vi ebbas inskolning på dagis. Vi var där 1 timme varje dag och jag var kvar hela tiden alla dagar, hon blev tuffare för varje dag som gick, gick in själv och lekte med fröknarna och med andra barn men hon hade koll på mig hela tiden att jag var kvar..  :)
 
Sen i måndags va det dags för lämning, va 1 timme då oxå, först var jag med henne första 30 min sen så sa jag hej då klädde på mig och gick in i personalrummet, hon grät precis när jag gick men medans jag klädde på mig så var hon tyst, ba där i ca 20 min..  Kom en glad tjej springandes när jag kom tillbaka.
Igår så klädde jag bara av Ebba och lämnade in henne till en av fröknarna som man kommer göra sen på riktigt, sa hej då Ebba och vinkade, hon sa inte ett ljud även fasy hon var hos fröken, så jag klädde mig och åkte iväg, var borta en timme sen kom jag tillbaka. Hörde henne prata och tjoa när jag kom in =) ännu en jätte glad tjej som skulle visa mamma en massa saker hon hade upptäckte medans hon var själv =)
 
Idag var det dags för 2 timmar =) vi kom dit gjorde samma visa som igår klädde av henne och hon sprang iväg till grinden jag tänkte jasså idag går vi iväg helt själv =)  en fröken ställde sig vid grinden och sa men hej ebba kommer du in själv idag =) då vände hon och sprang tillbaka till mig igen, jag lämnade över henne till fröken och sa Hej då Ebba mamma kommer sen, då blev det lite tårar och lite ledsen idag men medans jag satte på mig skorna så blev hon tyst..  =)
Gjorde lite ärenden på dessa 2 timmar som var väääldigt väääldigt långa =) kom tillbaka och då började hon gråta när jag kom, då skulle hon väll beklaga sig för att jag hade lämnat henne aldeles ensam det är vanligt att de gråter när man kommer tillbaka sa ena fröken för då sa de berätta allt =) Men det hade även gått jätte bra idag oxå blivit lite ledsen nån gång bara om någon gick i dörren eller grinden hon trodde väl att de va mamma =) Så bra betyg idag oxå..
 
Igår sa ena fröken gud vilken lugn och trygg liten tjej =) då blir man ju super glad och varm i hjärtat när man får höra sånnt om sin lilla tjej =) men hon är väldigt lugn våran lilla Ebbis..
 
Trött som vanligt när hon kommer från dagis och idag va det ju 2 timmar så det va precis att vi hann äta upp maten när vi kom hem innan hon slockande i sängen..
Så 2 dagars inskolning kvar sen är det på allvar och hon ska vara där i 8 timmar några dagar.. men det går nog jätte bra, fröknarna verkar vara jätte snälla och bra..
 

Kommentarer
Postat av: mormor

jag tror mormor får skaffa ett jet plan så jag kan hämta lilla ebba på dagis 8 timmar låter hemskt. kram

2013-01-16 @ 17:45:53
Postat av: Ida

Ja men det blir bara 1 dag högst 2 dagar i veckan och inte 2 dagar efter varandra, så det blir nog bra att hon får busa av sig lite..

2013-01-16 @ 18:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0