Stora tjejen..

Igår va det en stor dag för Ebba, hon är så duktig.. Hon lämnade bort alla dina nappar igår nämligen :)
I fredags när hon gick upp så tänkte vi att vi skulle testa lägga bort napparna, så det gjorde vi. Hon sa inget om dom på hela dagen och den senaste tiden så har hon velat haft dom hela tiden.
Kvällen kom och hon skulle lägga sig, min napp sa hon i sängen, dom har vi lagt undan sa jag, blev lite grin och gnäll men efter att jag legat brevid henne i sängen så somnade hon efter ett tag, tog lite längre tid än vanligt.. 
Hon vaknade vid 02 och skrek efter nappen, försökte trösta henne och tog in henne till oss, hon va skit arg i kanske 40 min sen somnade hon. Utan nappen.

Vaknade på morgonen och sa inget om nappen.. Binda under dagen att är hon duktig hela helgen så ska hon få åka till leksaksaffären på måndag och köpa en leksak..

Jade våra grannar över på mat i lördagskväll båda dom barnen har napp så när det blev kväll och dom tog fram sina kom Ebba och frågade efter sin, kändes lite dumt att inte ta fram hennes men vi sa bara att dom är ju undanlagda du är ju en stor tjej. Ja sa hon bara och fortsatte lek igen :)
Den kvällen och natten sov hon hela natten utan problem. 
Söndag kväll somnade hon på 15 min helt själv i sin egen säng och sov även den natten utan problem.

Så igår åkte vi till en leksaksaffär i stan
Där jag även vet att barn har lämnat in sina nappar.. Så hon plockade ihop sina i en liten påse så åkte vi..
Hon gick runt med påsen i handen i affären och kollade vad hon ville köpa.. Köpte pyssel som dom har på dagis man kan bygga med dom ser ut som små pussel bitar.
Hon lamslå snällt fram påsen med nappar på disken utan problem.. :)

Sen ringde hon till mormor och farmor och sa att hon gett bort sina nappar till affären idag och va som vanligt hela dagen somnade på 5 min i sin egen säng.

Så stolt över henne våran lilla tjej som börjar bli stor. 


Redo med napp påsen 


Detta valde hon i affären


Även en glass va hon värd fast det var måndag, men är man så duktig så får
Man äta glass


Mamma och pappa hjälpte till att bygga med bitarna :) 

Kommentarer
Postat av: britt

bra gjort av ebba då var du värd ett fint pussel. hej från oss.

2014-05-13 @ 22:29:11
Postat av: Ida

Ja det har gått jätte bra.. :)

2014-05-14 @ 01:14:25
Postat av: Mormor-mamma

Världens bästa Ebba

2014-05-24 @ 06:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0